pizza z kamienia – zakochałam się!

Cały dzień odchudzania diabli wzięli…!

Doszedł. W końcu dotarl kamień do pieczenia pizzy i chleba. Cóż, trzeba bylo wypróbować…

Do kamienia (sceptyczna byłam mimo wszystko) dojechal wałek,  łopata i radełko. I dobrze, bo o ile radełek by sie z pięć znalazło, to łopaty zero i walek stary juz wałkował silą woli. Wała, wałkowacza…

I tyle powiem, że Osobisty stwierdzil, że do Wloch na pizze prędko już nie musi…

Musi nie musi, ja bym tam chętnie…

Pizzunia wyszła… ech, co tu mówic taka jak „trza”  – cienka, chrupiaca – czyli jak lubię!

o proszę:

Wersje dwie – z robalami (krewetki i malżowiny) dla Osobistego i z kurczakiem dla mnie. Dodatki: kapary, parmezan, tuńczyk, oliwki, oregano, bazylka, rozmaryn, papryczki (miały racje dziewczyny – diabelskie wlosy uzależniają 🙂 – dodałam do ciasta…).

ciasto:

2 szklanki mąki pszennej

1/2 szklanki mleka

1/2 szklanki wody

30 g drożdży skrzypiacych

szczypta cukru

łycha oliwy dziewicy

szczypta cukru

ja dodatkowo: czosnek, oregano, włochy diabelskie

a to było tak:

Ciasto zagniatam, aż zaboli ręka – odkladam na pól godzinki np. nagrzewam na maxa piec z kamieniem ( pół – do godziny). Reszta typowo – walkuję ciasto, smaruję pomidorami roztartymi z bazylem i czosnnkiem…. plus reszta specyfików co kto lubi. I na 10 min do piekła!

*po wrzuceniu pizzy zmniejszam t do 230 ale nie ma musu

* na kamieniu wysuszę (taki plan) grzyby i pomidory  ( i kto wie, co jeszcze…) – trzyma ciepło bardzo długo!

2 thoughts on “pizza z kamienia – zakochałam się!

  1. napatrzyłam się na te pyszności i też kupiłam mojemu wybrankowi ten kamień na urodziny 🙂 dwa w jednym ja dobrze pojem a on będzie się uczył robić ciasto na pizzę 😛

Skomentuj

