wybuduj mi dom

„Wybuduj mi dom kochany
od samotności wybuduj najdalej 
Na wzgórzu nad zakrętem drogi
którą będą wozy przejeżdżały

Wybuduj mi dom nawet gdyby ściany
stawiać było trzeba ze zmęczenia
Gdy cegieł zabraknie weź serca
tak wiele serc jest teraz z kamienia… (…)”

Czerwony Tulipan

 

Wyglądaj mniej więcej tak mój domku:

Czym pachnie lato…                                         Weranda 2009/09

 

„A mnie się marzy kurna chata
Zwyczajna izba zbita z prostych desek
Żeby odbić od całego świata
Od paragonów, paragrafów i wywieszek

Zaszyć się w kącie, w kupie liści
Tak żeby tylko czubek nosa było widać
Nic nie zamiatać, nic nie czyścić
Nie kombinować co się jeszcze może przydać

Kiełkuje tu i tam tymotka
Ba klepisku rośnie czterolistna koniczyna
Nie myśli się o ścisku, o wycisku
Nic się o czternastej nie zaczyna …(…)”

Skomentuj

